Til Menu

Flex Træf - en årlig tradition

FLEX 18 har skabt et sammenhold i blandt mange af de personer/familier, som i dag har en FLEX 18. - Der findes en FLEX 18 klub - opstartet af en FLEX 18 ejer. - Klubben afholder årligt et FLEX 18 træf som startede i 2005.

Besøg Flex 18 klubben

Flex træf 2005 – Slæbestedet Lyngsodde ved Fredericia

Foråret 2005 spirede tanken frem om et Flex træf, kontakten blev taget til de forskellige Flex ejere og alle var  med på ideen.

Slæbestedet Lyngsodde ved Fredericia blev stedet hvor vi skulle mødes og sejle fra.

Vi ankom 5 stk. Flex både, alle var i godt humør og glædede sig til dagen, vejret kunne være bedre, men det regnede i det mindste ikke. Vi fik alle bådene i vandet og sejlede til Strib Havn, der gik vi rundt og så på
hinandens både, og fik lært hinanden bedre at kende, mens grillene varmede op. Snakken gik godt, og alle hyggede sig, vi fik noget rigtig godt at spise og sluttede af med en kop kaffe.

Nu var det tid til at komme ud og sejle og se hvordan Flexen sejlede med de forskellige motorer, de fleste sejlede med 50 Hk E-Tec og en enkelt med en 75 Hk E-Tec, der kunne vi ikke følge med, det gik stærkt.

Efter en god lang sejltur, endte vi tilbage i Fredericia, og vi begyndte at tage de forskellige både op, vi manglede kun 1 tilbage, da vi blev enige om, at tage en kop kaffe sammen, og så begyndte det at regne ret kraftigt.

Alle mand ned i den Flex som lå i vandet, bordet blev dækket med kaffe og kage, vi sad lidt tæt, men vi fandt også ud af, at man kan sidde 14 mand og drikke kaffe i en Flex 18.

Alle havde en rigtig god dag, og vi blev enige om, at det skulle være en årlig tilbagevendende begivenhed, nu må vi så se hvor turen skal gå hen i 2006.

Tak for turen og vi ses til næste år.

Billeder Flex træf 2005.

Flex træf 2006 – Fåborg

Turen var arrangeret af Fam. Kristensen. Dejlig tur, bortset fra at Klaus sejlede for stærkt og var ikke opmærksom på ekkoloddet, og lige pludselig da vi hang i luften, lød alarmen, og vi røg på bunden med et ordentligt skrald. Vi var lidt stille, kikkede på hinanden, og på ekkoloddet, der var masser af vand, men lige nøjagtig der hvor vi ramte ned, var der en lille plet med næsten ingen vand.

Midt i sejlturen vendte vejret, vi fik kraftig blæst og masser af lyn og torden, vi var et par stykker som nu fortrød at vi var taget med, men nu var det jo for sent, og som vi blev enig om bagefter, nu var bådene prøvet godt af, og vi var trygge ved at sejle ud igen, også selvom vejret skulle blive lidt slemt.

Tak for turen og vi ses til næste år

Billeder flex træf 2006 – Fåborg

Flex træf 2007 – Kastrup

Det var en fantastisk weekend, med en guidet tur igennem København, Tak Henrik for dit store arbejde, det er en tur som gerne må gentages.

Efter turen blev Svend Erik, Birgit, Lone og Klaus enig om at vi var nødt til at anskaffe VHF, da vi ikke kunne høre noget af Henriks fortællinger da vi ikke havde VHF radioer ombord.

Billeder Flex træf 2007 Kastrup

Flex træf 2008 – Vive Havn – Mariager Fjord

Vores tovholder på turen var besætningsmedlemmerne på ”Luffe” af Udbyhøj Syd – Chresten, Hanne og Mads. En rigtig hyggelig havn, og som sædvanlig en rigtig hyggelig weekend, som gik med at sejle, gå bytur, hygge, se hinandens både, og få noget godt at spise.

Tak for en fantastisk weekend, denne gang med VHF radioer ombord.

Flex træf 2009 – Lundeborg

Denne gang var fynboerne med båd nr. 12 og nr. 13 – Heino, Britt og Kenn tovholder.
Vi fik nogle rigtige dejlige sejlture, og et rigtig dejligt grin, da Vibeke skulle forlade båden, og der var rigtig langt op til kajkanten. Bruno hjalp til og belønningen var en træsko i hovedet, da Vibeke fik svunget benet op på kajen. Belønningen var at Bruno fik lavet en stige til når man skal ud af båden.

Tak for en fantastisk weekend, vi glæder os alle til næste år

Flex træf 2010 – Dragerupvig

Familien Skalshøi båd nr. 26 ”Ana Lu” stod for turen denne gang, og man kan sige at de gik ind for sagen, da de rekognoscerede til turen, kostede det dem et stk. propel, ved at kaptajnen kom ind på lidt lavt vand hvilket resulterede i en propel som gik i den stenede bund. En ny propel blev medbragt af Lone og Klaus og blev monteret til selve træffet. Det skulle dog vise sig at denne propel ikke overlevede mere end to uger før den også skulle skiftes…  God forretning for os, så vi klager ikke, men en dejlig sejltur, nogle steder var der dog lidt smalt, og vi skulle sejle en og en, Heino gik på grund og Henrik sejlede ind i ham, alt i alt en begivenhedsrig tur. Kaare havde taget dykkergrej med og tog Nicolai med ud og dykke, lille manden kunne knap nok bære flaskerne, men fik sig en oplevelse under overfladen.

Tak for en fantastisk weekend, vi glæder os allerede til næste år.

Flex træf 2011 – Juelsminde

Bruno og Vibekes hjemhavn. Dejligt klubhus og som sædvanligt fik vi noget godt mad. Sejlturen gik i nordlig retning op ad kysten hvor vi fik nydt det skønne område.
Efter sejlturen, legede drengene (nr. 26) og Bruno filmede, Rune kom lige lovlig tæt på en bundgarnspæl, det kan man også se på hans udtryk på filmklippet. Der blev snakket en masse om FLEX’erne samt udvekslet lidt finter i håndtering af båden så man virkelig kunne se hvad båden er i stand til.
Som det også kan ses på nogle af billederne / videoerne så blev FLEX 18 og FLEX 21’ernes egenskaber vel testet op imod hinanden.
Om natten skal jeg lige love for at vi fik torden, helt vildt flot men også lidt skræmmende når man ikke bryder sig om torden.

Tak for en fantastisk weekend, med hyggeligt samvær – ses næste år.

Flex træf 2012 – Nyborg

Så er vi tilbage på Fyn igen, og denne gang i Nyborg, denne gang passede gangbroerne bedre til Flex’ernes størrelse. Men sikke en sejltur vi fik denne gang, det var blæsende og på vej ud til Storebæltsbroen måtte ”Luffe” vende om, først brækkede skibshunden sig, derefter Mads, det var nok for kaptajnen Chresten, som meddelte over VHF radioen at, nu var det nok, og at de ville sætte kursen mod havnen igen. Vi andre fortsatte, vi fik trods alt en god tur, og vi fik prøvet vores både godt af i Storebælts bølger, bølgerne var højere end kabinen, så man kunne kikke lige ind i bølgen foran båden når man sejlede. En tur som ingen af os glemmer.

Tak for en fantastisk weekend – håber på lidt bedre sejlvejr til næste år.

Flex træf 2013 – Stauning Havn

Flex bådens 10 års jubilæum – Derfor var det Moderskibet PANIKA II, der holdt træffet.
Forfærdeligt vejr, vi tog chancen og sejlede ud, men for enden af sejlrenden, blev en fælles beslutning taget, vi sejler ind igen, det var simpelthen for slemt. På vej ind, fik ”Luffe” motorstop og drev mod land, Chresten forsøgte at stoppe båden, med det resulterede i at han faldt på hovedet i Ringkøbing Fjord, ingen grinte før vi så ham dukke op igen, en smule forslået men dog ved godt mod. Det endte med at Ana Lu’s besætning (Kaare) gik i vandet og fik ”Luffe” trukket ud så den kunne komme på slæb og sikkert i havn igen. Så selvom sejlturen var meget kort, var den begivenhedsrig.

Godt tilbage i havnen igen, kunne vi så fordrive tiden med at se på amerikanerbiler, som også havde et træf i Stauning Havn.

Moderskibet beklager det forfærdelige vejr, men har fremsendt billeder som beviser at Ringkøbing Fjord kan være stille.

Tak for et godt træf og et dejligt samvær med nogle dejlige mennesker. Glæder os til næste år.

Flex træf 2014 – Kulhuse Havn

Primus motor for denne tur var Ana Lu’s besætning, Familien Skalshøi, som havde planlagt en god tur i Roskildefjord som er hjemligt farvand for Ana Lu. Turen gik forbi Frederikssund til Jyllinge havn, hvor en lækker frokost blev nydt i lidt blandet vejr.

Efter hjemkomsten til Kulhuse havn blev der som traditionen foreskriver det nydt en god og lækker middag, hvor der blev snakket om løst og fast.

Vi ses igen i 2015.

Flex træf 2015 – Århus havn

Familie Als var primus motor, turen til Århus kostede os en baglygte, Klaus ville ikke køre efter gps, og blev tvunget til at vende på en meget lille parkeringsplads, med en skjult betonpæl. Men vi kom frem og alle bådene lå i vandet, og ventede bare på os. Vi fik en dejlig sejltur, og Kurt fortalte os lidt om hvad vi så.

For en gang skyld, skinnede solen, og ikke for meget vind, det er ikke så tit det sker.

Om aftenen, var man ikke i tvivl om, at vi lå lige midt i byen hvor de ”unge” fester, det blev ikke til så meget søvn, men det havde også sin charme.

Billeder Flex træf 2015 – Århus havn

Flex træf 2016 – Brejning Lystbådehavn – sydsiden af Vejle Fjord

Flemming, Krista, Bruno og Vibeke stod for at arrangere turen denne gang. Vores base var Brejning lystbådehavn, det var en rigtig smuk og privat havn, hvor vi havde fået lov til at låne klubhuset og deres faciliteter. Igen var vi heldige med vejret.

Efter en god og solid morgenmad blev bådene klargjort til dagens sejltur. Første destination på turen var Vejle lystbådehavn hvor havnen og dens fremdrift blev betragtet og ikke mindst blev der leget af alle størrelser i ”vandlandet” som er opført på havnekanten. Herefter gik turen ud i fjorden igen til pladsen hvor vi indtog vores medbragte frokost. Her skinnede solen og udsigten over havet blev nydt. Efter frokosten sejlede vi i samlet flok til udmundingen af Vejlefjord hvor dagens eftermiddagskaffe blev nydt. Traditionen tro så blev aftenen afsluttet med en lækker middag i godt selskab.

Vi ses i 2017 til endnu en fantastisk tur.